Skip to main content

Voordeur is gerepareerd

 

Beste bewoners,


De voordeur is (met de nodige moeite en inspanning) uiteindelijk weer gerepareerd. Hier zijn wij natuurlijk blij mee. Maar de deur blijft een kwetsbaar onderdeel van ons appartementencomplex. Dit vraagt daarom extra zorgvuldigheid van eenieder. Hierover het volgende:

De deur opent automatisch. Dit betekent: de deur niet zelf tegenhouden of meehelpen met duwen. GEWOON AFBLIJVEN. ALTIJD.  Want anders gaat de deur (weer) kapot....

Please spreek mensen er op aan als je ziet dat het verkeerd gaat; bewoners, bezoekers, kinderen die aan de deur hangen, (food&pakket)bezorgers en verhuizers. 

Voor verhuizers geldt het volgende: aan de rechter zijkant van onze brievenbussen in de hal (links van de voordeur vanuit de hal), zit een knopje, waarmee het systeem uitgezet kan worden, zodat de deur permanent open gehouden kan worden. Dit is handig bij verhuizingen. Echter... veel mensen zijn niet op de hoogte van deze mogelijkheid. En dus plaatsen ze een houten blokje onder de open voordeur, terwijl het deursysteem aan blijft staan. En dan wil de deur telkens &^%$#%^&&$open *&^$%&&**dicht%$#$^&*open*^&%$#$^&dicht&^%##@##@^*&open. En raakt het systeem vervolgens helemaal in de war en breken de tandwielen af. Net zolang totdat de deur helemaal kapot is. En wij maandenlang zonder werkende deur zitten. En wij onze VVE bijdrage (dat primair is bedoeld voor periodiek onderhoud van ons complex), op moeten souperen voor onnodige reparaties.... 

Alvast bedankt voor jullie medewerking en alertheid.


Namens het bestuur,

Niels


 

Popular posts from this blog

Parkeren bij de Bloemhof

De parkeerplaats bij de Bloemhof is enkel bedoeld voor laden-en-lossen en kort parkeren. Helaas wordt er in toenemende mate de parkeerplaats gebruikt voor langdurig parkeren en zelfs voor een gehele nacht. Dit is niet de bedoeling. Wanneer dit blijft doorgaan zal het bestuur helaas genoodzaakt zijn de parkeerplaats op te heffen.

Waar moet ik zijn voor?

 PandGarant Je doet meldingen bij PandGarant via hun portal ( https://pandgarant.twinq.nl ) over de volgende zaken: problemen ten aanzien van het pand de Bloemhof, zoals: de centrale voordeur verlichting in de gemeenschappelijke ruimten en galerijen lekkage (in het pand de Bloemhof of wanneer die van buiten uw appartement binnenkomt of vanuit uw appartement naar andere appartement(en))- Ligt het voor de hand dat de lekkage van de (boven)buren komt, eerst zelf even aanbellen. Mogelijk is het iets simpels wat snel verholpen kan worden. wandplaten schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten de lift berging centrale deurbel/intercom maar ook zaken die de 'buitenkant' van uw appartement betreft, zoals: ramen, kozijnen, voordeur, balkondeur, wandplaten Daarnaast kunt u bij PandGarant terecht voor documenten die nodig zijn voor de verkoop van uw appartement. Meer informatie over een storing melden bij PandGarant zie:  https://www.pandgarant.nl/storing-melden Urgente storingen PandGa...

Voorgenomen besluit Autovrij Ebbingekwartier is ingetrokken

   update 22 oktober De gemeente Groningen heeft het voorgenomen verkeersbesluit ingetrokken en gaat eerst met bewoners en direct betrokken in overleg.   1 oktober De gemeente Groningen is voornemens het Ebbingekwartier verder autovrij te maken en het gebied zo in te richten dat niet toegestaan gemotoriseerd gebruik ook gehandhaafd kan worden. Het voorgenomen verkeersbesluit vindt u hier: Verkeersbesluit tot het instellen van een autovrij gebied in het Ebbingekwartier  In de praktijk betekent het voor de bewoners van de Bloemhof het volgende: - Alleen met ontheffing kan bewoner de Bloemhof met de auto bereiken. - Ontheffing wordt aangevraagd (per dag) voor laden/lossen/verhuizen (zie hieronder hoe) -Parkeren, ook niet kortstondig (anders dan laden/lossen), is niet toegestaan (en dat was het ook al niet. Het parkeervak bij de Bloemhof is eigenlijk illegaal maar is nooit gehandhaafd). -Taxi-bedrijven, vervoer in het kader van WMO, kunnen voor een heel jaar een ontheffi...