Voordeur (hal)
De automatische voordeur werkt al enkele weken niet meer. Als bestuur hebben we besloten deze niet direct te repareren. Ons inziens is er sprake van een constructiefout in het mechanisme waardoor deze om de zoveel maanden kapot gaat (de band/ketting bevat kunststoffen tandradjes die makkelijk afbreken). We hebben de leverancier Bleyenberg gevraagd met een oplossing te komen. Bleyenberg geeft aan dat probleem ook elders voorkomt. In overleg met de producent van de deur wordt gekeken naar een structurele oplossing.
Vrijdag 11 feb. heeft producent en leverancier de deur bekeken. Probleem zit in het mee- en tegenduwen. Men ziet dat vaak (thuis)bezorgers dit doen. De deur kan anders ingesteld worden dat bij mee/tegenduwen er geen problemen ontstaan. Bleyenberg komt met een voorstel. Nog even geduld vóór dat deur in het geheel hersteld is.
Bleyenberg heeft voorstel ingediend, bestuur is akkoord. De gehele machinerie gaat vervangen worden, waarbij een sensor wordt verplaatst en andere instellingen worden toegepast waardoor eerdere problemen verholpen zouden moeten zijn. (update: begin april is opdracht gegeven aan Bleyenberg)
Voordeuren (appartementen)
Het koolmonoxide-incident van 23 dec. heeft geleid tot schade aan 12 deuren aan de Bloemhof. Medio jan. heeft Friso de schade opgenomen. Toegezegd is dat in de week van 7 feb. Friso met een offerte en plan van aanpak komt. Gezien de drukte bij aannemers en problemen in levering van hout gaat we er vanuit dat het nog wel enkele weken gaat deuren voordat de deuren zijn hersteld.
Bestuur heeft besloten een tegenofferte op te vragen. Deze wordt in de laatste week van maart verwacht.
De aannemer die de werkzaamheden (betonvlinderen) uitvoerde, die hebben geleid tot de hoge concentraties van koolmonoxide, is door het bestuur aansprakelijk gesteld. We zijn in afwachting van de reactie van verzekeraar van de aannemer.
Update: begin april is opdracht gegeven aan Friso om deuren te vervangen. NB: levertijd van de deuren is 8 weken.