Skip to main content

Voordeur (hal) en vervanging voordeuren appartementen

 Voordeur (hal)

De automatische voordeur werkt al enkele weken niet meer. Als bestuur hebben we besloten deze niet direct te repareren. Ons inziens is er sprake van een constructiefout in het mechanisme waardoor deze om de zoveel maanden kapot gaat (de band/ketting bevat kunststoffen tandradjes die makkelijk afbreken).  We hebben de leverancier Bleyenberg gevraagd met een oplossing te komen. Bleyenberg geeft aan dat probleem ook elders voorkomt. In overleg met de producent van de deur wordt gekeken naar een structurele oplossing. 

 Vrijdag 11 feb. heeft producent en leverancier de deur bekeken. Probleem zit in het mee- en tegenduwen. Men ziet dat vaak (thuis)bezorgers dit doen. De deur kan anders ingesteld worden dat bij mee/tegenduwen er geen problemen ontstaan. Bleyenberg komt met een voorstel. Nog even geduld vóór dat deur in het geheel hersteld is.

Bleyenberg heeft voorstel ingediend, bestuur is akkoord. De gehele machinerie gaat vervangen worden, waarbij een sensor wordt verplaatst en andere instellingen worden toegepast waardoor eerdere problemen verholpen zouden moeten zijn. (update: begin april is opdracht gegeven aan Bleyenberg)

 

Voordeuren (appartementen)

Het koolmonoxide-incident van 23 dec. heeft geleid tot schade aan 12 deuren aan de Bloemhof. Medio jan. heeft Friso de schade opgenomen. Toegezegd is dat in de week van 7 feb. Friso met een offerte en plan van aanpak komt. Gezien de drukte bij aannemers en problemen in levering van hout gaat we er vanuit dat het nog wel enkele weken gaat deuren voordat de deuren zijn hersteld.

 Bestuur heeft besloten een tegenofferte op te vragen. Deze wordt in de laatste week van maart verwacht.

De aannemer die de werkzaamheden (betonvlinderen)  uitvoerde, die hebben geleid tot de hoge concentraties van koolmonoxide, is door het bestuur aansprakelijk gesteld. We zijn in afwachting van de reactie van verzekeraar van de aannemer.

Update: begin april is opdracht gegeven aan Friso om deuren te vervangen. NB: levertijd van de deuren is 8 weken.

 

 



Popular posts from this blog

Parkeren bij de Bloemhof

De parkeerplaats bij de Bloemhof is enkel bedoeld voor laden-en-lossen en kort parkeren. Helaas wordt er in toenemende mate de parkeerplaats gebruikt voor langdurig parkeren en zelfs voor een gehele nacht. Dit is niet de bedoeling. Wanneer dit blijft doorgaan zal het bestuur helaas genoodzaakt zijn de parkeerplaats op te heffen.

Voorgenomen besluit Autovrij Ebbingekwartier is ingetrokken

   update 22 oktober De gemeente Groningen heeft het voorgenomen verkeersbesluit ingetrokken en gaat eerst met bewoners en direct betrokken in overleg.   1 oktober De gemeente Groningen is voornemens het Ebbingekwartier verder autovrij te maken en het gebied zo in te richten dat niet toegestaan gemotoriseerd gebruik ook gehandhaafd kan worden. Het voorgenomen verkeersbesluit vindt u hier: Verkeersbesluit tot het instellen van een autovrij gebied in het Ebbingekwartier  In de praktijk betekent het voor de bewoners van de Bloemhof het volgende: - Alleen met ontheffing kan bewoner de Bloemhof met de auto bereiken. - Ontheffing wordt aangevraagd (per dag) voor laden/lossen/verhuizen (zie hieronder hoe) -Parkeren, ook niet kortstondig (anders dan laden/lossen), is niet toegestaan (en dat was het ook al niet. Het parkeervak bij de Bloemhof is eigenlijk illegaal maar is nooit gehandhaafd). -Taxi-bedrijven, vervoer in het kader van WMO, kunnen voor een heel jaar een ontheffi...

Waar moet ik zijn voor?

 PandGarant Je doet meldingen bij PandGarant via hun portal ( https://pandgarant.twinq.nl ) over de volgende zaken: problemen ten aanzien van het pand de Bloemhof, zoals: de centrale voordeur verlichting in de gemeenschappelijke ruimten en galerijen lekkage (in het pand de Bloemhof of wanneer die van buiten uw appartement binnenkomt of vanuit uw appartement naar andere appartement(en))- Ligt het voor de hand dat de lekkage van de (boven)buren komt, eerst zelf even aanbellen. Mogelijk is het iets simpels wat snel verholpen kan worden. wandplaten schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten de lift berging centrale deurbel/intercom maar ook zaken die de 'buitenkant' van uw appartement betreft, zoals: ramen, kozijnen, voordeur, balkondeur, wandplaten Daarnaast kunt u bij PandGarant terecht voor documenten die nodig zijn voor de verkoop van uw appartement. Meer informatie over een storing melden bij PandGarant zie:  https://www.pandgarant.nl/storing-melden Urgente storingen PandGa...