Skip to main content

Liftstoring (dec. 2021)

 Liftstoring veroorzaakt door mondkapje

De liftstoring van 29 dec., waarbij een bewoner 20 minuten vast heeft gezeten en uiteindelijk is bevrijd door de brandweer, is veroorzaakt door een rondslingerend mondkapje.

Dit mondkapje zat bij een deuropening en werd opgepikt door een sensor. De lift maakte daardoor een noodstop.

Gelukkig is bewoner niet gewond geraakt en kon ook rustig blijven nadat enkele bewoners contact met haar hadden gemaakt. Bestuur heeft direct het Schindler noodnummer gebeld. Aangezien monteur niet binnen 30 min. kon komen, heeft Schindler de brandweer ingelicht.

Komt u vast te zitten in de lift, blijf dan rustig, bel iemand van het bestuur of gebruik de alarmknop. De alarmknop staat in verbinding met de centrale van Schindler.

Voor alle duidelijk dit is de noodknop:





En dit is geen knop:



Comments

Popular posts from this blog

Voorgenomen besluit Autovrij Ebbingekwartier is ingetrokken

   update 22 oktober De gemeente Groningen heeft het voorgenomen verkeersbesluit ingetrokken en gaat eerst met bewoners en direct betrokken in overleg.   1 oktober De gemeente Groningen is voornemens het Ebbingekwartier verder autovrij te maken en het gebied zo in te richten dat niet toegestaan gemotoriseerd gebruik ook gehandhaafd kan worden. Het voorgenomen verkeersbesluit vindt u hier: Verkeersbesluit tot het instellen van een autovrij gebied in het Ebbingekwartier  In de praktijk betekent het voor de bewoners van de Bloemhof het volgende: - Alleen met ontheffing kan bewoner de Bloemhof met de auto bereiken. - Ontheffing wordt aangevraagd (per dag) voor laden/lossen/verhuizen (zie hieronder hoe) -Parkeren, ook niet kortstondig (anders dan laden/lossen), is niet toegestaan (en dat was het ook al niet. Het parkeervak bij de Bloemhof is eigenlijk illegaal maar is nooit gehandhaafd). -Taxi-bedrijven, vervoer in het kader van WMO, kunnen voor een heel jaar een ontheffi...

Parkeren bij de Bloemhof

De parkeerplaats bij de Bloemhof is enkel bedoeld voor laden-en-lossen en kort parkeren. Helaas wordt er in toenemende mate de parkeerplaats gebruikt voor langdurig parkeren en zelfs voor een gehele nacht. Dit is niet de bedoeling. Wanneer dit blijft doorgaan zal het bestuur helaas genoodzaakt zijn de parkeerplaats op te heffen.

Waar moet ik zijn voor?

 PandGarant Je doet meldingen bij PandGarant via hun portal ( https://pandgarant.twinq.nl ) over de volgende zaken: problemen ten aanzien van het pand de Bloemhof, zoals: de centrale voordeur verlichting in de gemeenschappelijke ruimten en galerijen lekkage (in het pand de Bloemhof of wanneer die van buiten uw appartement binnenkomt of vanuit uw appartement naar andere appartement(en))- Ligt het voor de hand dat de lekkage van de (boven)buren komt, eerst zelf even aanbellen. Mogelijk is het iets simpels wat snel verholpen kan worden. wandplaten schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten de lift berging centrale deurbel/intercom maar ook zaken die de 'buitenkant' van uw appartement betreft, zoals: ramen, kozijnen, voordeur, balkondeur, wandplaten Daarnaast kunt u bij PandGarant terecht voor documenten die nodig zijn voor de verkoop van uw appartement. Meer informatie over een storing melden bij PandGarant zie:  https://www.pandgarant.nl/storing-melden Urgente storingen PandGa...